Хронология на богословския диалог между Православната църква и Римокатолическата църква
1963 – Вселенският патриарх Атинагорас обявява намерението на Православната църква за сериозен диалог на втората Всеправославна конференция в Родос.
1964 – В Рим е изготвен документът “Unitatis Redintegratio”, в който Римокатолическата църква препотвърждава своята ангажираност с икуменическия диалог.
1965 – Взаимните анатеми са вдигнати.
1967 – Патриарх Атинагорас І и папа Павел VІ обявяват публично намерението за “диалог на любовта” между двете църкви и също така паралелен “диалог на истината”.
1979 – Папа Йоан Павел ІІ и Вселенският патриарх Димитриос І обявяват откриването на богословския диалог между двете църкви.
1980 – Първото пленарно заседание на Международната смесена комисия за богословски диалог между Православната църква и Римокатолическата църква се провежда през пролетта на гръцкия остров Патмос.
Първата тема, избрана за изследване, е еклисиологията и нейната връзка с тайнството на Евхаристията и тайната на Троицата.
1982 – Смесената комисия обнародва своя първи официален общ документ: “Тайнството на Църквата и на Евхаристията в светлината на тайната на Светата Троица” (Мюнхен, Германия).
1987 – Следващата Смесена комисия издава общия документ: “Вяра, тайнства и единството на Църквата” (Бари, Италия).
1988 – Създаден е третият общ документ: “Тайнството Свещенство в светотайнствената структура на Църквата” (Валамо, Финландия).
1990 – Общият координационен комитет започва работа по следващия общ документ в Москва, Русия, “Еклисиологически и канонически последици от светотайнствената природа на Църквата”, но по настояване на Православната църква дебатите са прекратени, за да се разгледа въпроса за униатството.
1993 – Смесената комисия издава общия документ: “Униатството: начин на съюз от миналото и настоящето. Търсене на пълно общение” (Баламанд, Ливан).
2000 – Смесената комисия се среща в Балтимор, САЩ и обсъжда текст относно “Еклисиологическите и каноническите последици от униатството”.
2005 – Православната църква и Римокатолическата църква постигат съгласие за възобновяване на богословския диалог.
2006 – Смесената комисия се среща в Белград, Сърбия и обсъжда текст, озаглавен “Еклисиологически и канонически последици от светотайнствената природа на Църквата: Съборност и власт в Църквата”, на три равнища на църковния живот: поместно, регионално и вселенско.